لوکس شیر » مقالات » مقالات آموزشی » تفاوت شیرالات اشپزخانه هوشمند لمسی و غیر لمسی

 

چه چیزی را انتخاب می کنید؟ شیر آشپزخانه هوشمند ، لمسی ، یا بدون لمس؟ همه آنها ابتکارات جدیدی هستند و همه مزایا و معایب خود را دارند.با این مقاله از سایت لوکس شیر اولین سایت تخصصی شیرالات در ایران همراه باشید

شیرالات اشپزخانه هوشمند لمسی و غیر لمسی

شیرالات اشپزخانه هوشمند

شیرالات آشپزخانه طی سالهای گذشته مسیری طولانی را طی کرده اند. مدل های قدیمی در گذشته خوب و سودمند بودند ، اما اکنون گزینه های خلاقانه و ابتکاری بسیاری وجود دارد. برای خانه های قدیمی تر ، هنوز می توان شیرالات لمسی را پیدا کرد و اینها به طور کلی ارزان ترین گزینه هستند. اگر دوست ندارید شیرالات خود را برای قطع  و وصل کردن آب لمس کنید ، یک شیرالات بدون لمس یک گزینه عالی است. به تازگی ، شیرالات هوشمند افزایش تولید داشته و این به دلیل راحتی آن هاست ، این شیرالات را می توانید با تلفن هوشمند خود به راحتی کنترل کنید.

بیایید به تفاوت و شباهت این شیرهای آشپزخانه پرطرفدار و همچنین موافقان و مخالفان آنها با همتایان سنتی بپردازیم. فناوری آن خا بسیار مشابه است و تفاوت اصلی آن در مجموعه ویژگی های این شیرالات است.

تفاوت شیرالات هوشمند ، لمسی و بدون لمس چیست؟

شیرالات بدون لمس نزدیک بودن کسی را تشخیص می دهند (یعنی موج دست) و به لمس فیزیکی نیز پاسخ می دهند. شیرالات بدون لمس مفید هستند زیرا در مقایسه با نوع سنتی آب کمتری مصرف می کنند. شیرالات سنتی دارای دسته هایی هستند (منظور شیرالاتی که گزینه تماس با دست را ندارند) از انرژی انسان استفاده می کنند ، که ممکن است منجر به خستگی کاربر پس از استفاده طولانی مدت شود.

تفاوت بین دو نوع شیرآلات آشپزخانه این است که لوازم آشپزخانه حساس به لمس (مثل لمس) به لمس فیزیکی فرد پاسخ می دهند در حالی که وسایل آشپزخانه بدون لمس نزدیک بودن کسی را تشخیص می دهند. شیرالات لمسی دارای این ویژگی هستند که به مصرف  کننده این توانایی را می دهد که بعد از مدت زمان مشخصی آب را قطع کند.

شیرالات لمسی دارای حسگرهای بیشتری هستند و می توانند حرکت دست را از قبل حس کنند ، به همین دلیل است که فقط با یک موج در جهت خود روشن می شوند. از شیرالات بدون لمس برای موارد غیر از آب نیز می توان استفاده کرد ، برخلاف شیرالات لمسی که در صورت کثیف یا چرب بودن دست ها به درستی کار نخواهند کرد.

در همین حال ، شیرالات اشپزخانه هوشمند نیز شیرهای لمسی هستند. آنها تقریباً مشابه هم کار می کنند اما مجموعه کاملی از ویژگی های جدید را دارند. به عنوان مثال ، می توان آنها را با صدا کنترل کرد (با استفاده از یک دستیار خانگی ، مانند الکسا یا Google Home). این شیرالات هوشمند همچنین دارای ویژگی های برنامه ریزی ، کنترل بهتر دمای آب ، ویژگی های بهتر صرفه جویی در مصرف آب و غیره هستند. به عنوان یک دستگاه هوشمند ، این نوع شیرالات را می توان با تلفن هوشمند نیز کنترل کرد.

شیرالات لمسی چگونه کار می کند؟

شیرهای حساس به لمس دارای یک سنسور هستند که دارای دو ویژگی برقی و خازنی است. این سنسور فقط درصورت شناسایی لمس برای کمتر از پنج ثانیه فعال می شود.

مزایای مثبت و منفی شیرالات لمسی

شیرالات لمسی آب کمتری مصرف می کنند که به محیط زیست و برای افرادی که نگران هزینه مصرف آب هستند کمک می کند.یک شیر حساس به لمس می تواند از گسترش آلودگی و میکروب در آشپزخانه جلوگیری کند زیرا مجبور نیستید  مدام شیرالات را لمس کنید.

استفاده از شیرآلات حساس به لمس از شیرآلات سنتی آسانتر است و می تواند به مرور زمان در هزینه شما صرفه جویی کند.این شیرالات گزینه های گران تری هستند ، اما نصب آن ها بسیار حساس است و باید توسط متخصصان انجام شود. شیرالات لمسی معمولاً خطر سوزاندن تصادفی کودکان یا افراد مسن را با آب گرم کاهش می دهند زیرا احتمال کمتری برای رسیدن به درجه حرارت شدید دارند.

شیرالات حساس به لمس به راحتی قابل استفاده هستند و نیازی به لمس بالای سینک ظرفشویی حتی با آرنج ، کف دست یا هر قسمت دیگری از بدن نیست زیرا استفاده از آن فقط با یک لمس امکان پذیر است. این بدان معنی است که شیرالات برای مدت طولانی تمیزتر خواهد ماند.

حساسیت لمسی به مدت طولانی کمک می کند زیرا هرگز شیرالات کمرنگ نمی شود و آبکاری آن از بین نمی رود ، بنابراین شیرالات بخاطر دوام و استحکام آن در واقعیت همیشه به نظر جدید می رسد.

اگر صرفه جویی در مصرف آب فعال باشد ، به لطف این شیرالات حساس به لمس موفق به انجام مأموریت خود می شوید زیرا در این نوع مدرن ، آب کمتری نسبت به نوع سنتی استفاده می شود. این مقدار به طور قابل توجهی به صورت طولانی مدت صرفه جویی می شود و هر روز مقدار زیادی آب صرفه جویی می کنید در حالی که شما باید با این شیرالات کار کنید یا ظرف های روز را بشویید.

عیب اصلی شیرالات لمسی قیمت آن است. سنسورها برای خرید گران ترند و همچنین دارای باتری (یا منبع تغذیه دیگر) هستند که نیاز به تعویض دارند. بعلاوه ، این حسگرها در صورت عدم نصب صحیح توسط کاربر یا ضربه زدن با اجسام سخت مانند وسایل آشپزی ، می توانند به راحتی خراب شوند. بنابراین ، ممکن است استفاده از شیرالات به سبک سنتی مقرون به صرفه تر باشد ، مگر اینکه قصد داشته باشید مدت زمانی طولانی در آشپزخانه باشید. و در صورت خرابی مجبور خواهید بود حسگر لمسی با فرکانس بالا را تعمیر یا تعویض کنید تا دوباره به درستی کار کند.

بعلاوه ، زیرا هنوز هیچ استانداردی تنظیم نشده است که چه نوع موادی باید در ساخت سنسورهای لمسی استفاده شود (که می تواند شامل مس باشد) ، این بدان معناست که به دلیل کاهش عرضه در سراسر جهان ، به جای عوامل دیگر مانند نوسانات ، قیمت آنها با گذشت زمان افزایش می یابد. قیمت مس در بازار در حال حاضر افزایشی است.

شیرالات اشپزخانه هوشمند بدون لمس چگونه کار می کنند؟

شیرالات اشپزخانه هوشمند

سنسور مادون قرمز که توسط شیرالات بدون لمس استفاده می شود ، در فاصله 5 اینچ کار می کند. هنگامی که دست شما وارد این فاصله شد ، نور مادون قرمز از دست شما باز می گردد و به داخل ردیاب می رود.

مزایای مثبت و منفی شیرالات بدون لمس

سیستم حاوی شیرالات بدون لمس به گونه ای طراحی شده است که موجب صرفه جویی در مصرف آب و مسئولیت محیط زیست می شود. همچنین از نظر اقتصادی برای صاحبان خانه سودمند است. شیرهای بدون لمس نسبت به شیرالات ظرفشویی معمولی از نظر محیطی آگاهی بیشتری دارند ، زیرا جریان آب را به حداقل می رسانند و از نشت جلوگیری می کنند ، که اغلب باعث صرفه جویی زیادی برای مالکان خانه می شود.

شیرالات بدون لمس ممکن است به شیرالات از نوع لمسی ارجح باشد زیرا کاملاً بدون لمس هستند. چه با استفاده از شیرالات لمسی و چه بدون لمس ، اصرار بر این نیست که قبل از دست زدن به دستگاه ، دستان خود را بشویید بر عکس شیرالات قدیمی.مزیت دیگر آن این است که برای افرادی که در کار با شیر آب سنتی مشکل دارند آسان تر است.

شیرالات اشپزخانه هوشمند بدون لمس یک اختراع مدرن است که به شما کمک می کند تا کثیفی ها رو زودتر از بین ببرید. این کار با از بین بردن نیاز به لمس فیزیکی انسان برای قطع ، وصل  یا کنترل فشار آب انجام می شود. تفاوت این محصول به جای شیرالات معمولی این است که دیگر هیچگونه تماس غیرضروری با میکروب ها ایجاد نخواهد شد و از مریض شدن هنگام شستن دست ها پس از کار در خارج از منزل ، مانند چمن زنی ، باغبانی یا دوچرخه سواری جلوگیری می کند.

اگرچه قیمت ها به طور معمول برای برخی از مصرف کنندگان هزینه غیرمنتظره ای است ، اما بیشتر آنها می توانند گزینه های مقرون به صرفه تری پیدا کنند.

وقتی دست خود را جلوی شیر آب تکان می دهید و هنگامی که آب با سرعت جریان کم خارج می شود و با گذشت زمان افزایش می یابد ، زمان بیشتری برای نزدیک کردن ظروف به شیر آب دارید. از نظر راحتی شیر بدون لمس بهتر است زیرا ، با یک شیر حساس به لمس ، باید آن را لمس کنید یا فشار دهید تا جریان آب شروع شود ولی در شیرالات بدون لمس تنها چیزی که برای عمل لازم است حرکات بازو و دست تکان دادن به اطراف است تا سنسور شیرالات شما را رهگیری کند.

این نوع شیرالات برای بزرگسالان و افرادی که چالش های جسمی دارند ، مانند کسانی که مبتلا به آرتروز هستند ، و غیره مناسب است. همچنین افراد این نوع شیرالات را برای مکان های کوچکتر آشپزخانه که فضای زیادی وجود ندارد ، دوست دارند.

نکته منفی درباره این شیرالات آنکه هر جسمی که از قسمت جلویی شیر جابجا شود یا عبور کند باعث می شود ناخواسته روشن شود. این مورد می تواند در مورد کودکان و حیوانات خانگی اتفاق بیفتد و منجر به افزایش مصرف آب شود که از کارآیی کمتری نسبت به شیرالات لمسی و قدیمی برخوردار است.

شیر آب بدون لمس گاهی اوقات می تواند با مشکل کمبود شارژ همراه شود. این امر منجر به کار نکردن سنسور و مشکلات عملکرد شیرالات می شود. این مورد هزینه را برای نگهداری آن افزایش می دهد زیرا شما مجبورید مرتباً برای یک عمر باتری 1 ساله با قیمت بالا هزینه دهید اما این نوع لمس با افزایش راحتی در مصرف  می تواند این قیمت را توجیه می کند.

باورهای غلط در مورد شیرالات لمسی و بدون لمس

آیا شیرهای لمسی و بدون لمس قابل اعتماد هستند؟ این تصور غلط وجود دارد که فناوری لمسی ممکن است قابل اعتماد نباشد (آب اتوماتیک قطع  و وصل می شود). استفاده طولانی مدت از این شیرهای آب ثابت کرده است که چنین نیست.

آیا نصب شیرالات اشپزخانه هوشمند لمسی در مقایسه با شیرهای معمولی دشوارتر است؟ جعبه های حاوی شیرالات بدون لمس دارای یک راهنمای نصب دقیق هستند که دستورالعمل هایی برای نصب شیرالات و ابزار مورد نیاز را ارائه می دهد. این واقعیت که شما توانسته باشید هر نوع شیرالاتی را قبلتر نصب کرده باشید ، به این معنی است که شما در نصب شیرالات لمسی نیز مشکل نخواهید داشت.

یک سنسور حرکت فقط آب را روشن می کند. ازسنسور حرکت برای کنترل جریان آب بدون هیچگونه تماس فیزیکی استفاده می شود و با لمس یک فرد در نزدیکی سنسور کار می کند .

تصور غلط در مورد شیرالات لمسی این است که آنها آب را هدر می دهند. با این حال ، در واقع ، سنسور فقط در صورت حرکت دست کار می کند و هنگامی که دیگر حرکتی وجود ندارد ، آب متوقف می شود. این بدان معنی است که شیرالات بدون لمس در مقایسه با شیرهای معمولی ، مقدار زیادی آب صرفه جویی می کنند.

مزیت ها و معایب شیرالات لمسی و بدون لمس

شیرالات اشپزخانه هوشمند به شما کمک می کند تا هر بار که  از آب استفاده می کنید آب را در دمای مناسب دریافت کنید. این شیرالات سنسورهایی دارند که جریان آب را فعال و غیرفعال می کنند به طوری که دست ها هرگز دستگیره های بالقوه کثیف و مملو از میکروب را لمس نمی کنند. این شیرالات همچنین می توانند به صورت صوتی فعال شوند.

اولین شیرآلات هوشمند همانهایی بودند که اکنون آنها را بدون لمس می نامیم ، از چندین دهه پیش بخشی از سرویس های بهداشتی عمومی بوده اند. این شیرآلات حاوی سنسورهایی هستند که با تشخیص حرکت ، جریان آب را وصل می کنند (به عنوان مثال شخصی که دستهای خود را می شویند) و پس از برداشته شدن دستان ، قطع می شوند.

شیر الکترونیکی خودکار که با قطع خودکار جریان پس از یک مدت تعیین شده ، مقدار آب مصرفی و گرم شده را کاهش می دهند. که باعث می شود 50٪ در صورتحساب آب ماهانه صرفه جویی کنید.

شیرالات هوشمند قبل از روشن شدن، آب را با مشخصات دقیق خود گرم یا خنک می کنند ، که این میزان هدر رفتن آب را به شدت کاهش می دهد و باعث افزایش کارایی می شود. این رویه می تواند در طولانی مدت ابزاری بسیار ارزشمند باشد و صاحبان شیرالات هوشمند می گویند که با صرفه جویی هزینه آب هزینه شیرالات به سرعت باز میگردد.

یک مطالعه اخیر نشان داد که میزان میکروب سینک ظرفشویی آشپزخانه می تواند دو برابر بیشتر از تلفن متوسط باشد. دلیل این امر دو محیط مرطوب در تماس با پوست انسان همان چیزی است که  میکروب در آن رشد می کند.نصب شیرآلات هوشمند می تواند به کاهش انتشار میکروب ها کمک کرده و در صورت وجود بیماری به سرعت از بین برود. اگرچه ساخت شیرآلات غیرهوشمند خود ممکن است هزینه کمتری داشته باشد ، اما نصب شیرالات هوشمند به دلایل ایمنی و مزایای سلامتی به همان اندازه مهم است.

شیرالات هوشمند ممکن است به اندازه سایر دستگاه های هوشمند خانگی مورد تقاضا نباشد ، اما با این وجود هنوز هم یک وسیله مفید برای کمک به شما برای صرفه جویی در هزینه آب است.

برای خرید شیرالات اشپزخانه هوشمند در سایت لوکس شیر کلیک نمایید

لوکس شیر را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0
    0
    سبد خرید
    سبد خرید خالی استبازگشت به فروشگاه
    اسکرول به بالا